

Jak wyspecjalizowana agencja marketingowa wpłynie na wzrost wartości firmy?
Bez wątpienia rynek usług medycznych rośnie w siłę. Każdego roku otwierają się nowe gabinety, przychodnie, czy ogromne placówki medyczne, które walczą między sobą o pozyskanie jak największej ilości nowych klientów. Możemy zatem zauważyć szereg, ciekawszych i mniej ciekawych pomysłów, które mają na celu zachęcić nas do skorzystania z ich usług. Z racji, braku specjalistycznej wiedzy marketingowej, bądź też braku odpowiednio dużej ilości wolnego czas, który można przeznaczyć na działania marketingowe, takowe zdywersyfikowane są na agencje marketingowe. To dobre rozwiązanie zarówno dla ogólnopolskich placówek medycznych, jak i dla małych gabinetów. Jeśli zaufamy agencji marketingowej, z pewnością przyczyni się ona do znacznego wzrostu przychodów, a także znacząco wpłynie na sam wizerunek placówki.
Dlaczego powinniśmy zlecić działania marketingowe? Przede wszystkim agencja marketingowa jest w stanie pomóc nam w stworzeniu oraz wdrożeniu planu biznesowego dla naszej placówki. Analizowane są tu czynniki takie jak aktualne możliwości placówki, a także najnowsze trendy, które występują w sektorze usług medycznych. Gdy agencja podejmie się współpracy, czas który poświęcilibyśmy na działania marketingowe, poświęcić możemy naszym pacjentom, bądź po prostu możemy odpocząć. Kolejną, niezwykle istotną kwestią, jest fakt, iż działania agencji wpływają nie tyko na sam wynik finansowy, ale również na wizerunek placówki, czy gabinetu. To ważne, aby nasi pacjenci posiadali pewność, iż zaufali odpowiednim osobom. Wszystkie ww. elementy stale monitorowane są przez agencję i mamy do nich pełen dostęp w postaci raportów i analiz, które budowane są na specjalistycznych narzędziach.
Najpopularniejsze, a zarazem najskuteczniejsze formy reklamy usług medycznych to przede wszystkim:
- Search Engine Marketing – czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. To przede wszystkim płatne kampanie reklamowe AdWords w wyszukiwarce Google.
- Search Engine Optimization – czyli prowadzenie działań mających na celu wypozycjonowanie strony placówki medycznej w wynikach wyszukiwania przeglądarki internetowej. Działania te dotyczą głównie wyszukiwarki Google.
- Branding / Rebranding – czyli stworzenie, bądź zmiana, wizerunku gabinetu medycznego. Zazwyczaj w skład brandingu wchodzi tworzenie / zmiana nazwy, logo, kolorystyki, wyglądu dedykowanej strony internetowej.
- E-mail Marketing – to w pierwszej kolejności budowanie odpowiednio spersonalizowanej bazy potencjalnych pacjentów, lub osób zainteresowanych naszą ofertą. Następnie tworzy się odpowiednie treści i takowe wysyłane są drogą e-mailową do ww. bazy.
- Social Media Marketing – to nic innego niż marketing na portalach społecznościowych. Działania zaczynają się na stworzeniu odpowiedniego profilu gabinetu w social mediach, poprzez tworzenie dedykowanego kontentu, kończąc na przygotowaniu płatnych reklam w SM.
- Marketing Mobilny – to przede wszystkim działania opierające się na SMS`ach oraz kodach QR, które mają przekierować użytkowników na stronę internetową placówki.
- Marketing Wirusowy – to tworzenie niebanalnej treści, która w lawinowy sposób rozpowszechnia się wśród internautów.
- Blog placówki medycznej – odpowiednie prowadzenie bloga medycznego wpływa m.in. na budowanie zaufania do placówki, a także daje nam możliwość dotarcia do dużej ilości potencjalnych klientów.
Monitorowanie działań reklamowych to nie przywilej a obowiązek! Nawiązując współpracę z agencją możemy mieć pewność, iż wszystkie podejmowane działania będą stale monitorowane. Wszystkie działania, które mają wpłynąć na poprawę wizerunku oraz na wzrost przychodów gabinetu, są stale monitorowane przez agencję. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza gdy chcemy mieć stały wpływ na budżet działań marketingowych.